רכב חשמלי בשבילך

ישראלים רבים מתלבטים לקראת רכישת רכב חדש, איזה דגם כדאי להם לרכוש. השוק רווי בהרבה מאד רכבים של יצרני רכבים מובילים בעולם ומרוב היצע קשה לקבל החלטה. מי שנוסע לאורך שנים ברכבים המונעים באמצעות בנזין מתלבטים אם לעבור לנהיגה ברכבים חשמליים לאור היתרונות שלהם שמתבטאים הן בחיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות של הדלק שהן מהותיות והן בעובדה שנסיעה באמצעות רכב חשמלי מפחיתה משמעותית את זיהום האוויר. כל אדם בוחן באתרי האינטרנט את האופציות ומגיע גם לאולמות התצוגה כדי לקבל החלטות.

מי שבוחר לרכוש רכב חשמלי מודע לעובדה שבשלב הראשון יהיו לו הוצאות כספיות שהן חד פעמיות והן מעבר לעלות הרכישה. מדובר בעיקר בהתקנת עמדת טעינה של אי וי אנרג'י . זהו מוצר בסיסי שבלעדיו יהיה לבעל רכב חשמלי קשה יותר להתנהל ביום יום. יהיה עליו להתקין עמדה כזו בחניה של בניין המגורים המשותף וזאת אם החנייה שלו רשומה על שמו בטאבו. קיימים נהלים ספציפיים לאופן ההתנהלות בחניות משותפות ובהתאם לכך איש מקצוע שהוא גם חשמלאי יבצע את ההתקנה תוך ביצוע חיבורי החשמל הנדרשים וחיבור לתוכנה ייעודית למדידת צריכת החשמל בעת ההטענה כדי שבעל הרכב יעביר תשלום חודשי עבור הטעינה.

הנהיגה ברכב חשמלי 

העובדה שכולנו רואים בכבישי ישראל כמות גדולה של רכבים חשמליים, מעידה על כך שישראלים רבים בחרו באופציה זו ולכן הכמויות גדלות מחודש לחודש. יש כמה יבואני רכב שעוסקים בנישה זו והם מציעים לנהגים הישראליים דגמים שונים של רכבים בקטגוריות השונות, כמו רכבים משפחתיים ג'יפים וגם רכבים גדולים יותר. העלות של הרכבים האלו היא יקרה יותר מרכבים הנעים באמצעות בנזין או רכבים היברידיים, אך למרות זאת כאשר מבצעים חישובי כדאיות כלכלית, מדובר בעסקה כדאית לאור החיסכון הרב בהוצאות הדלק לאורך השנים. 

בטיחות לפני הכול 

התכנון והייצור של רכב חשמלי הם על פי מחקרים שבוצעו שנים רבות. זו הסיבה שקו החשיבה של מהנדסי החברות היצרניות הבטיחות היא לפני כל דבר אחר. ברבים מהרכבים הללו יש חיישנים המתריעים על מצבים שונים בכביש כמו זיהוי עייפות של הנהג, רכב בשטח מת, כריות אוויר, מערכת לתיקון סטייה מהנתיב, זיהוי רכב דו גלגלי, הולכי רגל בכביש ועוד. 

מערכות חדשניות ומתוחכמות אלו מסייעות מאד לכל נהג ביום יום ומונעות במקרים רבים תאונות לאור מצבים שהם לא צפויים, או כאשר קשה להבחין בסכנה המתקרבת. 

קדמה ברכבים החדשניים

התכנון של רכב חשמלי כולל קונסולות מתקדמות שהן מרכז התקשורת בכל רכב. המגמה היא שהנהג יהיה תמיד עם שתי הידיים על ההגה, אך יוכל לבצע פעולות שאינן מסכנות את הנהיגה באמצעות כפתורים או ידיות הממוקמות על ההגה. כך אין לו צורך להוריד את הידיים מההגה או לבצע פעולות שונות שמסיטות את המבט שלו מהכביש באופן רוחבי.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב חשמלי או רגיל מה עדיף
רכב חשמלי
מה עדיף, רכב חשמלי או רכב "רגיל"?

בשנים האחרונות אנו עדים להצפה של מכוניות חשמליות בשוק הישראלי, יצרניות רבות משקיעות את מרב משאביהם בבניה ופיתוח של המכונית החשמלית הבאה. חששות ותקלות שהיו בעבר סביב הרכבים החשמלים טופלו,

רכבים חדשים
בלוג
רכבים חדשים ב- 2022, מה חדש?

הנוף המשתנה של יצרני הרכב ומחויבותם לאיכות הסביבה המכוניות הטובות ביותר של 2022 הן שונות בהרבה מהמכוניות הטובות ביותר של 2021. הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר ואיתה, גם יצרניות הרכב שיודעות