אם אתם מחפשים רכב חדש, סביר להניח שאתם מתייחסים להרבה דברים בשיקולים שלכם, אך אחד השיקולים הפופולריים והמרכזיים והמוצדקים בישראל היא עד כמה הרכב החדש חסכוני בדלק. למרות שככל שהטכנולוגיה מתקדמת והרכבים הופכים ליותר ויותר חסכוניים בעקבות התייעלות של יחידות ההנעה בשילוב עם טכנולוגיות, עדיין יש רכבים שמבזבזים דלק הרבה יותר מרכבים אחרים. כשאנחנו מדברים על חסכון בדלק אין דוגמא טובה יותר לרכב חסכוני מאשר רכב היברידי שהגיע אלינו לראשונה מבית קונצרן הרכב היפני הותיק טיוטה, שמככב גם אצל חברות הליסינג המציעות מימון מלא לרכב עליו.
טויוטה משנה את כללי המשחק ואת חשבון הבנק שלכם
טיוטה הפתיעה את שוק הרכבים והשאירה אותו בתדהמה עם הוצאת הפריוס החדשה שלה הנעה הייברידית (חשמל ובנזין). הרכבים החדשים הפכו לפופולריים בשוק הרכב, ולמרות שטויוטה היא החברה הפופולרית בעולם וזו שמוכרת את רוב הרכבים ההיברידיים, נוספו לה חברות רכב אחרות שמשתמשות בטכנולוגיה המהפכנית, וכיום בשוק ניתן למצוא מבחר מכובד של רכבים היברידיים שמציגים ביצועים מעולים לצד צריכת דלק מהפכנית, חלקם במסגרת מבצעי רכב רבים של סוכנויות הרכב, המציעות גם 100 אחוז מימון מלא לרכב
איך רכב היברידי עובד?
רכבים היברידיים משתמשים ביחידת ניהול כוח שלו שמנטרת את השימוש בשני המנועים – החשמלי ומנוע הבנזין, וגורמת לכל אחד מהם לעבוד ביחס לנתון צריכת הדלק והנתונים בכביש. לדוגמא, במקרים בהם הרכב צריך כוח על מנת לפעול, שזה יכול להיות למשל בזמן האצות בעקיפות, או למשל כשנוסעים בעלייה כמו לדוגמא העליות לירושלים, שאתם בטח מכירים את זה שהאוטו פתאום פחות סוחב.. (אז יש לנו הפתעה בשבילכם, גם פחות סוחב וגם צורך המון המון דלק), אז המערכת ההיברידית תשתמש בשני המנועים, גם החשמלי וגם הבנזין על מנת לגייס כמה שיותר כוח ולהפוך את פעולת הרכב ליעילה, לעומת זאת אם אתם רק משייטים עם הרכב ברחבי העיר, המערכת תשתמש רק במנוע החשמלי בגלל שאין צורך בגיוס כוח נוסף.. בצורה הזאת אתם חוסכים המון דלק אך ללא התפשרות על הביצועים של הרכב, שמציג ביצועים מעולים.